KÉMEK A VONATON - Spies on the Train


Gyerekkorom egyik kedvence volt ez a játék, Lázár Péter drámatanár sokat játszatta velünk színjátszón. Ma sokat játszatom, és érdekes tapasztalataim vannak.

Amit fejleszt: Ezt nagyon nehéz lenne felsorolni. Éppen ezért csak a legfontosabbat említem. A játék sikerességének érdekében CSELEKVÉS szinten kell interakcióba kerülni másokkal. Ehhez helyzeteket kell teremteni. A tudatos cselekvés és a kommunikációs helyzetek céllal való megteremtése, valamint az eredeti szándékaink folyamatos felülírása és alakítása kiválóan fejleszti a vállalkozói kompetenciát (is).

Amire nem is gondolnál: 20 évvel ezelőtti csoportjaim rendkívül aktívan játszották ezt a játékot. Próbálták kézzel-lábbal kideríteni, ki kicsoda. Mai csoportjaim legtöbbször ülve, helyben maradva, szimpla beszélgetések során próbálják megoldani a feladatokat, nem teremtenek rá helyzeteket. Persze csak addig, amíg rá nem éreznek az ízére. Mert onnantól aztán nincs az a Poirot, aki igazságot tudna tenni...

JÁTÉK LEÍRÁSA
1. 5-6 ember az igazi a létszámhoz.
2. A játék elején a játékvezetőtől mindenki megkapja a szerepét, de úgy, hogy amíg valaki szerepet kap, addig a többiek kint tartózkodnak, vagyis SENKI nem tudhatja senkiről, hogy kicsoda!
3. EGY titkosügynökünk lesz, neki kell lelepleznie a kémeket. KÉT kém lesz, egyikőjük át kell adjon egy apró tárgyat a másiknak, akinek viszont át kell vennie azt. A többi utas szimplán csak utazik a vonaton.
4. Szerepet kapva mindenki kitalál magának egy karaktert, akinek a bőrébe belebújik, és következetesen azt kell játszania (pl. szemtelen csitri, rigolyás tanárnő, menő menedzser, stb.). EGY darab tárgyat mindenki vihet magával a vonatra, és indulhat a játék!

SZABÁLYOK 
1. A fülke szembefordított székekből áll, ide kell a játék elején egyesével megérkezni, és a végállomásig itt is kell maradniuk, játékban.
2. Amikor mindenki beült a fülkébe, a játékvezető elindítja a vonatot (előre megadott idő is lehet, de a játékvezető érzésre is irányíthatja az időt, néha figyelmeztetve az utasokat arra, mennyi idő múlva érkezik meg a vonat a végállomásra).
3. A titkosügynöknek az a feladata, hogy leleplezze a kémeket. Ezt a végállomás előtt kell megtennie, úgy, hogy amikor biztos benne, "vészfékezi" a vonatot, és megnevezi a két kémet. Ha mindkettőt pontosan megnevezte, akkor ő nyerte meg a játékot.
4. A két kém feladata megtalálni egymást, és átadni/átvenni a titkos tárgyat. Ha siekeres az átadás/átvétel, az akció után egy perccel elhagyhatják a fülkét - ilyenkor a titkosügynök már tehetetlen, tehát a kémek nyertek. 
5. Ha a lejár az idő, és senki nem jelez, az akció mindkét oldal részéről sikertelen.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JÁTÉKOK SZORZÓTÁBLA TANULÁSÁHOZ

EGY CIKK AZ ISKOLAI ATROCITÁSOKRÓL

IDŐTÖLTÖGETŐ