A FÖSVÉNY - The Stingy
Amit fejleszt: "Vakjáték" lévén azok, akik érzékeiktől megfosztva dolgoznak, természetesen érzékfinomító folyamatban vesznek részt. Az apró tárgyak keresése révén (tapogatás, ujjak koordinációja) a finommotorika fejlesztéséhez és hozzájárul.
Az, aki a Fösvény szerepébe bújik, lehetőséget kap arra, hogy a térlátás terén, a többfókuszú figyelem gyakorlásában, valamint a gyors döntési helyzetek és válaszreakciók megképzése terén (vállalkozói kompetenciák szintjén) fejlődjön.
Amire nem is gondolnál: A "Ház-szabály" betartása nem is olyan egyszerű, főként az utolsó megmaradó tárgy esetében.
JÁTÉK LEÍRÁSA
1. Kipakoljuk a termet (üres játéktérre van szükség).
2. Egy hullahopp karikát helyezünk a tér közepére (ez lesz a Fösvény háza).
3. Kiválasztjuk a Fösvényt.
4. A Fösvénynek van 3-5 (csoportlétszámtól vagy játékidő szükségétől függően akár több) értékes tárgya, változó méretekben (pl. egy szék, egy füzet és egy radír).
5. A csoport minden tagja (a Fösvényt kivéve) behunyja a szemét, és elhelyezkedik a térben.
6. A Fösvény csendesen lerakja valahová a kincseit (három különböző pontra).
7. Indulhat a játék.
SZABÁLYOK
1. A térben "vakon" keresők célja: megtalálni a Fösvény kincseit.
2. A Fösvény megpróbálja a tárgyak folyamatos átpakolgatásával megőrizni kincseit.
3. Ház-szabály: A Fösvény mindig a hullahopp karikában tartózkodik. Ha kimegy a házból, hogy egy kincset áthelyezzen (egyszerre mindig csak egyet), utána rögtön vissza kell szaladnia a házba. A házban levés azt jelenti, hogy egy pillanatra akár, de mindkét talpa egyszerre a hullahopp karika belsejében érinti a földet).
4. A Fösvény a kincseit soha nem tarthatja a ház 3-4 méteres körzetén belül.
Mire ügyelj?
Fontos, hogy a "vakjáték" jelleg miatt mindenkinek vigyáznia kell magára és másokra. Ezen kívül a Fösvénynek fokozottan kell figyelnie a többiekre. Ha egy kincset kereső megérinti a kincset (nem kell megfognia, magához ölelnie), akkor azt a Fösvény már nem veheti el tőle, nem helyezheti át.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése